22 Haziran 2007 Cuma

TDK'ya geek kaçmış

Her gün TDK'dan gelen "Dağarcığınıza Her Gün İki Söz" mailinde bazen kullanışlı, bazen komik, bazen de "çok oturgaçlı götürgeç"i aratmayacak kelimeler çıkıyor. Ben yine de çok seviyorum ve cümle içinde kullanıyorum. "Anne bugun yaptığın kurabiyeye çok öykündüm" diyorum, annem de "git başka yerde öykün, yeni sildim oraları" diyor.

Neyse geçenlerde şöye bir kelime çıktı:

dirim kurgu isim Canlılar dünyasını özellikle beynin çalışmasını taklit eden elektronik aletlerden yararlanmayı konu edinen bilim dalı.

Ya bu aralar çok sıkıldılar netten film falan indirip izliyolar ya da içeriye bir sinefil sızdı Asıl sorun bunu cümle içinde kullanmak.

"A.I. dirim kurgu bir filmdir."

Bi de brainscan geldi aklıma. Ben ergenken starda yayınlanmıştı da okul servisinde infial olmuştu izledin mi diye


4 yorum:

Horatio dedi ki...

muhaha.. o e-mail servisi (pardon e-posta hizmeti) hala var mı ya? muhahah...

bireynsken ayrı bir post olur bence.

Herbert dedi ki...

:)) var vallahi. brainscani sizden bekleriz

Esin dedi ki...

ben de lisedeyim starda bu filmi izledim, tırstım, bundan sonra da ufo gerçeği adlı program başladı daha da tırsmıştım, o geceyi unutamam.

Herbert dedi ki...

Yok ben filmi bile gizli gizli izlediğimden sonrasını bilemiyorum. İkisi üstüste fazla olmuş tabi. İnsan paranoyak olur. Araya bi monçiçiler falan izleseydin.