30 Aralık 2009 Çarşamba

Anılar


Pazartesi sabah bir vekalet işi için notere gitmem gerekti. Bizim evin yakınındaki bir notere uğradım işe giderken. Noterde teftiş vardı, herkes acayip telaşlıydı. Noter beyi de odasından atmışlar, kuytuda birinin masasının kenarına ilişmişti. Eski günlerim gözümde canlandı. Kimliğimi ve vekaletname örneğini görevli kıza verdim. O sırada Noter bey getir götür işlerini yaptığını tahmin ettiğim elemana "Oğlum insan bir kravat takar bari, ne bu hal" dedi. Adam da " Bana mı geldi, müfettiş ne olacak" gibi bir şeyler mırıldandı. Noter bey ise fırçaya başka bir elemanı üzerinden devam etti, "Olur mu hiç kravatsız Ayşe Hanım, bizim de bir imajımız var sonuçta noter olarak değil mi efendim?" diyerek. O sırada gelen müfettişlerden sorumlu kadıncağız ise "Kırmızı kalem, kırmızı kurşun kalem verin bana" diye içeri daldı. "Ama Ayten Hanım biz de kırmızı kurşun kalem yok ki!", dedi benim işlemimi yapan kızcağız. "Aldırın o zaman hemen 6 tane!" diye talimat verdi Ayten Hanım. Kim alacak, Salih alsın, Saliha alsın derken Noter beyin son lafıyla makaraları koyverdim. "Bunlar iki kişi değil mi yahu, 6 taneyi ne yapacaklar, iki elleriyle kontrol etseler bile fazla, tövbeestağfurullah tövbe....neyse gidin alın hadi çabuk."

Sevgili Noterbeyamca, sen benden daha çok görmüşsündür ama bu müteffiş mileti böyledir işte, saçma sapan istekleri vardır (sözüm meclisten dışarı). Kırmızı kurşun kalemle yapacağı kontrolün normal kurşun kalemle yapacağı kontrolden ne gibi artı bir katma değer yaratacağını sorsan söyleyemez ama ister işte. Sen dua et, kolonyasının kaldığı yeri, kendisi yokken kullanılmış mı kullanılmamış mı anlamak için, şubeden ayrılırken işaretleyen, sonra da geldiğinde işaretin altına indiyse herkesi fırçalayan birileriyle çalışmıyorsun. Seninkiler sadece 6 tanecik kırmızı kurşun kalem istemişler :)

Çıkarken odaya baktım, benden bile genç iki erkek teftişçilik oynuyorlardı.

1 yorum:

düella dedi ki...

oo melocan, sonunda ses verdin demek. ozledik, nerelerdesin?