7 Şubat 2007 Çarşamba

CNN Türk'ten ciddi habercilik

Dün CNN Türk'te sabah haberlerini izlerken bir zamanların efsane komedi-haber programı Şok'u seyrediyorum zannettim.
Haberin konusu Ankara'daki Kurtboğazı barajının seviye düşüklüğü. Küresel ısınma sonucunda ülkemiz ve dünyadaki bir çok baraj gibi Kurtboğazı da yeterince yağış alamamış. Ankara'ya içme suyu sağlayan bu baraj önümüzdeki günlerde dolmazsa, Ankara'da su sıkıntısı yaşanabilirmiş. Haberin konusuna diyecek bir şeyim yok da içerik biraz uydurma olmuş CNN'ci abilerim.
Muhabirimiz baraj seviyesinin %10'un altına düştüğünü söylüyor, hemen arkasından baraj yetkilisi olduğunu tahmin ettiğimiz birisi "Dalların altındaki çizgiye kadar dolu olması lazımdı, olmadı" diye muhabirimizi doğruluyor. Ardından, Kurtboğazı barajı son 30 yılın en alt seviyesinde deniyor, yetkilimiz "Ben 30 senedir burada çalışıyorum, barajın bu seviyeye düştüğünü görmemiştim" diyor. Barajın dolmasına çözüm de yine yetkiliden geliyor: "İyi bir kar yağacak, üstüne de yağmur yağacak."
Bu barajdaki su seviyesini yetkililer dalların altındaki çizgiyle mi ölçer, 30 yıldır bu seviyeye gelmediğinin istatistiği tutulmaz mı yoksa bilgi sadece çalışanların tecrübesine mi dayanır? Barajın dolması için kar ve yağmur ikilisinden başka çözüm yok mudur?
İşte ciddi habercilik diye buna denir.

Hiç yorum yok: