28 Mayıs 2008 Çarşamba

82.vilayet


Japonya'nın hemen arkasından 48 saatlik bir Berlin gezisi yaptık sevgilimle. Berlin'in gezilecek görülecek yerlerini blogumuzun gözbebeği muhteşem insan melontheroad 2006 aralık ayında yazmıştı. Merak eden oradan okuyabilir.

Berlin'de havaalanından çıkar çıkmaz İstanbul'a geri dönmüş gibi oluyorsunuz. Havaalanına akrabalarını karşılamaya gelmiş onlarca Türkten birine şehir merkezine nasıl gideceğinizi sorabilirsiniz. Otobüs, metro size uymuyorsa, hay hay, taksiye binin, nasıl olsa şoför Türk.

Diyelim ki Berlin duvarının kalıntılarından birine bakıyorsunuz. Soğuk savaş dönemini yansıtan hediyelik eşya almak istiyorsanız oradaki seyyar satıcılara "hayırlı işler" diye lafa girebilirsiniz.


O kadar gezinin üstüne yorgunluğunuzu atmak ve açlığınızı gidermek için iyi bir yemek şart. İtalyan ya da Meksika lokantası farketmez, siparişinizi garsona Türkçe verebilirsiniz.

Buradaki Türklerle anlaşmadaki tek sorun neredeyse tamamının Raga Oktay aksanına sahip olması.
Berlin tren istasyonun önündeki geniş yeşil alanda mangal yapmak yasakmış. Ne saçma!

3 yorum:

melontheroad dedi ki...

yaw ben bir türke bile rastlamamıştım berline gittiğimde halbuki.

erdemo dedi ki...

"hayırlı işler" dediniz veeee bana ne getirdiniz? çok merak etmekteyim :) japonya hediyemle birlikte berlin hediyemi de akşam rica ediyorum :) ( bi rivayete göre annemler beni çingenelerden almışlar, inanasım gelmiyor )

erdemo dedi ki...

bu arada tekrar teşekkür edeyim :)