6 Şubat 2008 Çarşamba

Hayat zor

Pazar günü kayak öğrenmeye Kartalkaya'ya giderken yolda çok sis vardı, planladığımızdan daha geç vardık dağa. Yolda kahvaltı yaptığımız yerde domates yoktu, oysa çok severim domates yemeyi kahvaltıda. Kaymayı öğrenirken o kadar çok düştüm ki hala her yanım ağrıyor. Eve temizlikçi kadın ayarlamaya çalışırken akıllı telefonumun şarjı bitti, numaralar telefonda kaldı. Bu yeni nesil telefonlar pek kötü, şarj bittikten sonra tekrar açmak imkansız. Oysa benim takoz 5110 öyle miydi, kaç kere daha açılırdı. Temizlikçinin numarasını öğrenmek için 2.telefon olan Blackberry'den kuzene mail gönderdim, endişe içinde cevap bekledim, acaba bu dağın başında mail gitti mi? Neyse sonra cevap geldi, temizlikçiyle anlaştım. Ertesi gün temizlikçinin eve ilk gelişi sebebiyle kendisini bildik bir yerde karşıladım, bu sebeple de işe geç kaldım. Geç kalma telaşıyla arabaya atladım, o da ne araba çalışmıyor. Son model "engine start stop" sisteminde bir arıza var. 24 saat yol yardımı aradım, soğukta servis bekledim. Eve de çıkamıyorum, temizlik var. Yardım geldi, arabayı bir şekilde çalıştırdı, beraber servise gittik. Akşama kadar sorunu hallederiz dediler, işe gittim. Akşam oldu, taksiyle arabayı almaya gittim. Taksici beni Dolapdere'ye götürmek istemedi, tartıştık. "Ne yapayım, yürüyeyim mi?" diye sordum. "Abi sen maaşlı birisine benziyorsun, bense açım aç! Bu saatte Dolapdereye gidersem, para kazanamam aç kalırım" dedi. Başkasına bindim, servise gittim, arabamı aldım. Son iki günüm ne kötü geçmişti ya. Hayat zor vallahi.

10 yorum:

Herbert dedi ki...

görgüsüz diyebiliriz sanırım rahatlıkla.

Horatio dedi ki...

Yazar bu metinde kendi sorunlarının önemsizliğini taksicinin hayat mücadelesine kıyaslayarak anlatıyor.

Herbert dedi ki...

bana sığ diyebiliriz o zaman rahatlıkla :)

Yesim Arpat dedi ki...

Ben daha büyük acılardayım. 3 gündür 40 derece ateş ve grip bir yandan. Evde Seda Sayan seyrediyorum. İşyerimden ha bire telefonlar yağıyor. Kafam almıyor.

Horatio dedi ki...

estağfurullah.

Horatio dedi ki...

geçmiş olsun.

Adsız dedi ki...

ben burda yazarın ne demek istediğini anladım. Şimdi bu, yazının edebi yönden iyi bir yazı olmadığı anlamına mı geliyor....
saygılar sunarım

Horatio dedi ki...

edebiyattan orta almıştım ben zaten.

farawaysoclose dedi ki...

"Abi sen maaşlı birisine benziyorsun" küfürün Allah'ını etmiş taksici resmen, ayıp mı ya maaşlı biri olmak?! sanki hayali ihracatcılık seçeneğini bile isteye reddettik de, ay sonunu çeken memur olduk!

Horatio dedi ki...

onu olumlu anlamda söylemişti, yani kendine kıyasla düzenli bir gelirim var anlamında..