10 Şubat 2008 Pazar

Gerçek İstanbul



Herhalde çoğumuz bunu biliyordur: Fatih'in fethettiği İstanbul, tarihi yarım adadan ibaretti. Bugün zamanımızı geçirdiğimiz Şişli, Beşiktaş, Sarıyer ve Kadıköy 1453'ten önce Osmanlı himayesine geçmişti.
Geçtiğimiz 2 ay içinde 3 kere Fatih Sultan Mehmet'in günlerce kuşattığı yerlere gittim. Her gidişimde oralara daha fazla zaman ayırmak gerektiğini düşündüm. Gezilecek ve keşfedilecek o kadar yer var ki. Oraya gidip sadece Topkapı Sarayı, Ayasofya ve Sultanahmet'i gezmek tarihe saygısızlık olur. O bölge iyice tavaf edildikten sonra, Cibali'ye ve Balat'a doğru hareketlenmek gerek.
Fotoğraflarda Yerebatan Sarnıcı, Galata Köprüsü'nde nargile içerken çekilen Sülemaniye Camisi, Mısır Çarşısında satılan renkli tabaklar ile meyve çayları ve mini otelleri görüyorsunuz.

3 yorum:

Esterhazy dedi ki...

Mini oteller ne kadar tatli yahu! Nerede bunlar? Yani hangi semtte?

Adsız dedi ki...

Kadikoy, Besiktas, Sisli'ye alici gozuyle bakmamistim. Eminonu, Sirkeci'nin ara sokaklarinda dolasmak da cok guzel. En cok merak ettigim yerlerden birisi de Balat, bir gun cesaretimi toplayip, gezecegim.

Horatio dedi ki...

oteller, cağaloğlu civarlarındaydı sanırım. hamamın olduğu caddede olabilir. bana prag'ı hatırlattı.

Evet, Balat'a kesin gitmek gerek. Geçen arabayla geçerken devasa, kırmızı, muhteşem bir yapı gördüm. Fener Rum Lisesiymiş.