29 Ağustos 2007 Çarşamba

oynar gelin görümce

Ne zamandır izlemiyordum düğün tv'yi, dün denk geldim, epeyce hasret giderdik. Bence bir televizyonculuk fenomeni, Türklerin dünya literatürüne bir armağanı. Lost tv dizileri için nasıl bir çığır açtıysa, Düğün Tv de reality tv'de aynı şekilde bir mihenk taşıdır benim gözümde. Bilmeyenler için kısaca özetliyeyim: Düğün TV (yanılmıyorsam) almanya kökenli, Türksat üstünden yayın yapan bir tevizyon kanalı. Almancılar kendi nikah, kına gecesi, sünnet düğünü vb. organizasyonlarında çekilen videoları bu kanala gönderiyor, bunlar da birebir yayınlıyor. Bildiğiniz hepimizin evinde olan düğün kasetleri yani. Öyle kısaltma montaj falan da yok. Aynen başından sonuna, nikahtan göbek atmaya, takı töreninden pastaya herşeyi yayınlıyorlar. Duisburg'dan Ahmetin sünnet düğünü bitiyor, Essen'den Şukufe'yle Mahmut'un düğünü başlıyor. Bir de alttan real-time sms mesajları akıyor, "1.78 boyunda 74 kilo 45 yaşında beyim, hamburg da oturan bir bayanla evlenmek isterim, telefon numaram şu" şeklinde

Acayip hipnotik bir kanal, disk defragmantasyonu izler gibi, insan bir başına oturunca bir daha kalkamıyor. Alamancı düğünleri konusunda uzman oldum bu bağlamda. Şöyle ortak noktaları var:

  • bir kere hepsi çok yüksek tavanlı devasa kapalı alanlarda yapılıyor. öyle böyle değil ama, iki tribün atsan olimpik spor salonu olur, o höstlükte bir büyüklükten bahsediyorum. bir iki tane de değil, hepsi farklı bir salonda oluyor. almanya da bu kadar düğün salonu olması imkansız, uçak hangarı falan kiralıyorlar korkarım.
  • ortam dandanakan meydan muharebesi gibi, mahşeri bir kalabalık. almanyayı içten fethetmişiz haberimiz yok. foton tanecikleri gibi herkes farklı bir yöne gidiyor, kimi göbek atıyor, kimi ağlayan çocuğunun peşinden koşuyor. akıllara zarar bir manzara
  • kadınlar arasında cart mor çok moda. herkes "abiye" kıyafetlerini kuşanmış, saçlar aynı kuaför elinden çıkmış adını bilmediğim bir model. üstler kıvır kıvır, yanlar gergin favorilerden birer kıvırcık perçem bırakılmış. çeşitlilik pek yok. erkeklerde ise korkutucu bir şekilde siyah takım elbiseye siyah gömlek ve siyah kravat moda.
  • halay çok ciddiye alınıyor, öyle böyle değil. bizim bildiğimiz kasap havası, bir sağ bir sol ayak höylörölöy halaydan bahsetmiyorum. sınır kapısında bir eğitim mi veriyorlar bilemiyorum ama almancılarımız halay olayını aşmış. hiç görmediğim acayip komplike figürlerle herkes şaşmadan inanılmaz bir kordinasyon ve ahenkle halay çekiyor. kamera saniye saniye peşinde. dünkü düğünde artık bu işin ordinaryusu olmuş 15 kişilik bir grup vardı, zorluk derecesi 15 olan figürlerle kameranın etrafında tur atıyorlar. bir tanesi pek beceremiyordu, kameranın önünden bir sonraki geçişlerinde kaybolmuştu. zayıf eleman sürüyü yavaşlatmasın diye kendi aralarında yediler korkarım.
  • bir de her düğünde bir kaç tane numune alman var. böyle korkuifadesini gizlemek için surata yapışmış sahte bir gülümsemeyle, zorla çıkarıldıkları pistte göbek atmaya çalışıyorlar, içler acısı
  • takı töreni allahlık, cebe koyma keseye atma yok. herkes gelinle damadın kıçına başına iliştiriyor ve saatleeeer sürüyor.
  • bir de sunucudan bozma kordinatör oluyor her düğünde. olayın akışını yürütüyorum ayağına demir yumrukla yönetiyor düğünü, gerekirse mikrofondan azarlıyor herkesi. tam sopalık.
dünkü ilk düğün çok neşeliydi, kimse oturmadı. gelin de hükümet gibi kadındı vallahi, o değirmentaşı gibi kalçayı o gelinliğe sığdırması bile büyük başarı. pek de hevesliydi zaten sürekli göbek attı. ikinci gelin büyük ihtimalle diyazem almıştı, ölü kurbağa gibi bakıyodu. kara kuru da bişey zaten, çatısı dardı çocuk falan doğuramaz. bi de insan kendi düğününe gelirken göğüslerini de getirir di mi ama.

neyse kaptırdım kendimi amma yazmışım. şu halay olayına biraz çalışmam lazım.

2 yorum:

Esin dedi ki...

Gelin yorumlari super :) Bu kanali gordum ama hic durup izlemek dusuncesi aklima gelmedi, firsatini bulunca bakayim bir.

Yesim Arpat dedi ki...

Ben de sizin blogu karıştırıyorum madem. Seviyorum da. Bu 3+1 format falan süper olmuş. Biz de böyle başlamıştık ama bir tek ben yazdığım, diğerleri pek ilgilenmediği için soloya döndü mecburen. Aktif kollektif katılımcılığınızı tebrik ediyor ve çok beğenmeye başlıyorum.