6 Temmuz 2007 Cuma

"Ben Gönen'de Doğdum"


Gemlik'in girişinde Orhan Veli'nin "Gemlik'e doğru denizi göreceksin sakın şaşırma" sözüyle karşılaşırsınız.. Gönen'in girişinde beliren bu söz ise Ömer Seyfettin'e ait..Bu yöreler edebiyatımıza bayaa katkıda bulunmuş demek..

En son Ayvalık'ta kalmıştım,geceyi orda geçirdikten sonra öğle saatlerinde yola çıktım..Gömeç,Burhaniye ve Edremit istikametlerini izleyip Havran'a ulaştım..Edremit'te Renault servisine de uğrayıp arabayı göstermek istedim ama çok sıra vardı ve benim akşam Gönen'de olmam şarttı..Yola devam ettim..Havran'dan sonra yol hem virajlı hem dar..İvrindi'ye kadar kamyonlarla devam ettikten sonra Balya yoluna saptım..Balya Gönen'e yaklaşık 52. km uzakta küçük bir ilçe..Zamanında dedem burda hakimlik yapmış..Yolda saman balyası taşıyan kamyonlar gördüm,sanırım ilçe adını burdan alıyor..Dar köy yollarında Gönen'e ulaşmak 1 saati buldu..

Gönen büyük bir ova üzerine kurulmuş..Kaplıcaları ve mandıraları meşhur,çeltik tarımı da çok yaygın..Genelde tarım ve hayvancılık üzerine kurulu ilçe bana ufak Fransız şehirlerini hatırlattı..Verimli topraklar,lezzetli süt ve peynirler..Biraz da şarap olsa süper olurdu..Nedim Gürsel'e de selam ederim burdan..

Gönen ile ilgili izlenimler daha sonra..

2 yorum:

Herbert dedi ki...

Girişteki yazı çok yaratıcı olmuş cidden. Çıkışta da "Daha karpuz kesecektik? - Recaizade Mahmut Ekrem" mi yazıyo?

Restless Librarian dedi ki...

geç bir yorum olsa da:İvrindi'den Balyya 'ya (hadi oldu diyelim) sapamadığını orada kaldığını düşünmek bile ürkütücü...Hele ki Balya...