16 Kasım 2007 Cuma

Bugün

Bugün peydahlanan iş sorunlarını toparlayabilmem için yazmam gerekiyor. Yazı tahtası olarak blogu dolayısıyla sizleri kurban seçtim. Yazdıklarımın anlaşılmaması sonucunda zaman kaybetmeniz olasıdır.

1-Şirkette çalışacak bir yabancı eleman için çalışma izni alınması gerekiyor. Bununla ilgilenen bir müşavir ve şirkette sekreterimiz var. Yapılacak işin birinci kısmı başvuru. Belgeler toparlanacak, eleman bizzat vatandaşı olduğu şehirdeki T.C. konsolosluğuna giderek başvuracak, akabinde 3 gün içinde şirket olarak biz burada bakanlığa başvuracağız. Bu kadar basit. Bugün öğreniyorum ki, yurtdışındaki başvuru dosyasına bizim buradan bakanlığa teslim edeceğimiz belgeler de eklenmiş. 3 gün içinde o belgeleri toparlamamızın imkanı yok, yurtdışından da 3 günde gelmez.

2-Çalışma izni ile ilgili olarak konsolosluğa bir yazı göndermiştim. Konsolosluktan şirketin yönetim kuruluna benim yazımın asılsız ve üslubum sert olduğuna dair bir şikayet yazısı geldi.

3-Satın aldığımız 50bin dolarlık ekipmanı fabrikadan şantiyeye teslim edilecek. Satış temsilcisi nakliyeyi ve nakliye sigortasını halledeceğini söyledi. Her şey tamam. Bugün bir telefon, nakliyeci hazır sigorta eksik. Tamam, yaptıralım. Önce nakliyeciyle konuş: Ohooo adam çoktan yola çıkmış. Neden yola çıkmadan önce haber yok? Karşıdan ses yok. 3 kuruşluk sigorta yüzünden nedir bu durum?

4-Şantiyenin çalışması için bir izne gerek var. Bugün bir haber geldi. İzne ilişkin faaliyetler durdurulmuş. Sebep bilinmiyor.

5-Bütün yapacağım işler pazartesiye kaldı.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

sizin de işiniz zor müfettiş bey