4 Aralık 2008 Perşembe

No soup for you!

Geçtiğimiz hafta 3 büyük Amerikan otomobil üreticisinin patronları 25 milyar dolar yardım için Capitol Hill'e gitmişlerdi. Aldıkları hayır cevabı yetmediği gibi temsilcilerden birisi "ulan şerrefsizler, buraya para dilenmeye bile özel jetlerinizle geliyorsunuz, özel jeti bırakıp first class uçsanız ne olurdu?" diyerek bunları bir güzel azarlamıştı.

Bu 3 abi tıpkı çocuklar gibi, ayarı öyle almışlar ki şimdi "abi ayağınızın altını öpiyim, bak maaşımı yılda 1 dolara indiriyorum, özel jetlerin hepsini satıyorum, hatta bırak first class'ı Detroit'ten Washington'a da hibrid arabaynan geleceğim ekmek musaf çarpsın" demişler.

2007 maaşları 1-2 milyon dolar olan bu amcaların bonusları da aynı yıl 15-20 milyon dolar civarındaydı. Şimdi mi aklınızda geldi ulan köftehorlar diye sormak istedim.

3 yorum:

Herbert dedi ki...

acı sokmuş hakkaten lafı:

"There's a delicious irony of seeing private luxury jets flying into DC and people coming off them with tin cups in their hands, saying that they're going to be trimming down and streamlining their businesses," Gary Ackerman, a Democrat from New York, said at a House of Representatives hearing with the heads of the three companies.

"It's almost like seeing a guy show up at the soup kitchen in high hat and tuxedo . . . Couldn't you all have downgraded to first class or jet-pooled to get here?" he asked Alan Mulally of Ford, Robert Nardelli of Chrysler and Rick Wagoner of General Motors.

http://us.ft.com/ftgateway/superpage.ft?news_id=fto111920082051183210/

Yesim Arpat dedi ki...

Yahu bu adamların 1 milyonluk maaşlarıyla ya da özel jetleriyle uçmakları yüzünden bu iş batmadığı gibi maaşlarının 1 dolara inip hibrid arabaya binmeleriyle de çıkmayacak. Gerçek sorunlara fokus olunsun diyorum. Bu bizim memlekette memur şu kadar kazanırken milletvekili maaşına takılmak gibi. Aynı. Memurum az maaş alıyor olabilir ama bir çoğunun o 'az'ı bile hak ettiğinden emin değilim. Memuruma kızmıyorum. Performansı, katma değeri ödüle dönüştüremeyen sistemime kızıyorum. O ayrı.

Bu adamlar 1 milyonluk maaşı hak etmediyse oralarda bilmemne hattında vida sıkan binlerce eleman da senede 80 bin dolarlık maaşı hak etmiyordu. Emekli olduklarında sunulan kocaman pension'ları da hak etmiyordu. Günümüzün teknolojik anlamda gelişen dünyasında bu işlerin katma değeri maalesef azaldı. Arabacılar sendikaları kıramadıkları için yüksek maliyetle Asyalılara karşı rekabet edemediklerinden bu haldeler. En azından sorunlarının %80'i bu. %1-2'si belki harcama konusundaki başıbozukluklarındandır.

Bu son gelişmelerle sendikaların çözüleceğine eminim. Ancak o zaman rekabet eder hale gelecekler. Tabii üçün biri kesin gider.

Kapitalist kapitalist konuştuğumdan uyuz olunacağım sanırım ama dünya değişken bir yer. Sabit duramazsın. Sen de değişmelisin. Sistemin, fikrin de bu değişimi kucaklıyor olmalı. İşçi batsın demiyorum. İşçiyi daha verimli yapmalısın veya yeni dünya yetenekleriyle bezeyebilmelisin ki tutunsun. İşçi de buna fikren yakın durmalı.

farawaysoclose dedi ki...

popülizim kokan hareketler.

keşke patronlar da dönüp "arka arkaya saçma sapan 2 savaşa girip, bizim jetlerin milyon katı parayı Afganistan'a Irak'a gömen kimdi???" diye çemkirselermiş!

ekonomik kriz bahanesiyle milletin gözüne ilk özel jetler, yemekhanede dağıtılan kolonyalı mendiller batar zaten! (her şirketin boyutu farklı tabi)