26 Aralık 2007 Çarşamba

Vatandaşa sorduk: Kilo

Ev arkadaşım olan göbekli şahıs kendini bir spor merkezine üye olacağı yalanıyla avutadursun ben kilo verme ya da en azından daha fazla kilo almama konusunda iyi gidiyorum. Aylardır 83 kilo olan ben sonunda tartıda 81,5 kiloyu gördüm. Tamam 1,5 kilo hiç bi şey değil. Ama 84-85 olmadığıma da şükretmem gerek, çünkü yiyiyorum.

Kiloya dikkat etme konusu başlarda az sinirimi bozmadı. 20 dakika 8km/s hızla yapılan bir koşu yaklaşık 200 kalori yakıyor, bu da 2 dakikada mideye indirilen bir gofret ile aynı. Ya o gofreti yemeyeceksin ya da yersen gidip bantın üzerinde 20 dakika harcayacaksın.

Aslında avcılık-toplayıcılıktan sonra geldiğimiz bu nokta çok kötü: günde saatlerce hareketsiz otuyoruz, sonra da bu anormal durumu dengelemek için yemeden içmeden kesiyor, mini mini gofret paketlerinin kalori tablolarına bakıyor, spor salonlarında saatlerimizi harcıyoruz.

Bence kilo insanın kendine yakışanı giymesidir.

9 yorum:

Herbert dedi ki...

yiyorum diye yalan söyleme bari. lokmaları tartıp tartıp yutuyosun.

Horatio dedi ki...

eşitliği bozan 5. köfteyi ben yidim ama.

Herbert dedi ki...

ben de ekler yemiştim

Hafiye dedi ki...

6 yıldır düzenli koşuyorum. Koşunca iştahım artıyor. Daha çok yiyorum. Kilo milo vermiyorum.
Koşmazsam iştahım azalıyor, yine kilo milo almıyorum ama bu sefer de arıza bir kadın oluyorum. Fiziksel aktivite serotonin salgılatıyor ya. Yapınca huzur oluyorum işte.

Evlenicem, zarif gelin oliym bari diye 2 aydır diyet yapıyorum. Ne oldu? 2 kilo verdim. Bunca acıya 2 kilocuk.

Bu kilo verememe hali aslında sağlık açısından, yani BMI indeksine göre 'normal' ama manken ölçülerine göre 'kilolu' tiplerde çok yaygın. Eee, haliyle. 50 kilo fazlan olsa haftada 3 kilo veriyorsun cırt diye ama 5 kilo fazlan varsa bir sene sürebilir bu işlem. Geri alması da çok kolay zaten.

En iyisi salmak. Beğenen zaten beni böyle beğendi. Evlendikten sonra alan almış satan satmış olacak. Hehe.

dodo dedi ki...

hhmmmm bu bolg çok faydali olmaya başladı :)
demek öyle :)

Herbert dedi ki...

:)) ben de ürktüm valla kadın milletinden

Horatio dedi ki...

süpersin hafiye! :)

erdemo dedi ki...

evet ya ben de cok yemememe ( dünyanın en acayip kelimesi olduğunu düşündüm sabah sabah, nasıl yazıldığına emin olamadım) rağmen duba gibi oldum bu aralar. kış diye vücut ayısal bi tepki ile kilo mu biriktiriyor anlamadım gitti! gayet de uyumuyorum ama ...

Esterhazy dedi ki...

fotograftaki ayaklar igrenc gozukuyor!! ayak gormeye zaten dayanamam, cok rezil boole tombul tombul! insan nie ayak fetisisti olur bi de onu anlamam zaten...neyse konuyla alakasiz bi yorum oldu ama affedin artik. Yuru be horahora bey diyeyim, konuyu da baglamis olayim. Haydin arrivederciiii...!!